Lietuvą kertančių trečiųjų šalių vilkikų padaugėjo beveik penktadaliu
Lenkijai pradėjus riboti vilkikų eismą per Baltarusijos sieną, beveik penktadaliu išaugo Lietuvos ir Baltarusijos sieną kertančių ES nepriklausančių trečiųjų šalių krovinių transporto priemonių skaičius, didžioji dalis kurių tenka Rusijos, Baltarusijos, Uzbekistano, Kazachstano bei iki šiol rečiau matytiems Moldovos ir Serbijos vežėjams, BNS Plius informavo Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT).
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, trečiosiose šalyse registruotų vilkikų srautas Lietuvoje artimiausiu metu gali dar labiau išaugti.
„Buvo uždarytas vienas pagrindinių vilkikų maršrutų tarp rytų ir vakarų. Savaime suprantama, jog vilkikai vis vien per kažkur važiuos, šiai dienai vieninteliai likę keliai veda per Lietuvą ir Latviją“, – BNS Plius sakė Z. Buivydas.
Anot jo, jei situacija Lenkijos ir Baltarusijos pasienyje nesikeis, situacija Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje taps dar sudėtingesnė.
„Jei lenkai su baltarusiais tarpusavy nesusitars vėl atverti sienų vilkikams, vairuotojai iš trečiųjų šalių vis aktyviau trauks Lietuvos link ir matysime tolesnį eilių augimą. Jau dabar susidariusios kilometrinės eilės, dėl ko mes raginame Muitinės departamentą skirti papildomų pajėgumų pralaidumui užtikrinti“, – pabrėžė Z. Buivydas.
VSAT duomenimis, vasario 3-9 dienomis, prieš Lenkijai pradedant vilkikų praleidimo per Baltarusijos sieną ribojimą, Lietuvos sieną su Baltarusija kirto 2545 Rusijos, Baltarusijos, Uzbekistano, Kazachstano, Moldovos ir Serbijos vilkikai, tuo metu vasario 20-26 dienomis jų skaičius pasiekė 3000 ir buvo 17,9 proc. didesnis nei vasario pradžioje.
Per Lietuvą į Baltarusiją išvykusių Rusijos, Baltarusijos, Uzbekistano, Kazachstano, Moldovos ir Serbijos vilkikų skaičius palyginamuoju laikotarpiu padidėjo 12,3 proc. iki 1373, į Lietuvą iš Baltarusijos įvažiavusių šių šalių vilkikų skaičius išaugo 23,1 proc. iki 1627.
Didžiausias trečiųjų šalių vilkikų skaičius teko Rusijai, tačiau jų srautas per Lietuvos ir Baltarusijos sieną palyginamuoju laikotarpiu sumažėjo. Iš Lietuvos vasario 20-26 dienos išvyko 717, atvyko – 813 Rusijos vilkikų, arba atitinkamai 19,8 proc. ir 4,6 proc. mažiau nei vasario 3-9 dienomis.
Iš Lietuvos išvykusių Uzbekistano vilkikų skaičius šiuo laikotarpiu padidėjo 5,1 proc. iki 187, atvykusių – smuko 15,9 proc. iki 174, Baltarusijos – atitinkamai padidėjo 56,8 proc. iki 127 ir 12,5 proc. iki 126, Kazachstano vilkikų – atitinkamai išaugo 2,4 karto iki 94 ir 4,8 karto iki 121.
Vasario 20-26 dienomis per Lietuvą į Baltarusiją taip pat išvyko 184 Moldovos ir 64 Serbijos vežėjų vilkikai, o įvažiavusių vilkikų skaičius siekė atitinkamai 256 ir 137. Tuo metu vasario pradžioje iš Lietuvos išvažiavo 30 Moldovos ir vos vienas Serbijos vilkikas, o įvažiavusių vilkikų buvo atitinkamai 84 ir 42.
Lenkija nuo vasario 10 dienos neribotam laikui sustabdė Bobrovnikų–Berestovitsos pasienio kontrolės punkto darbą, o nuo vasario 21 dienos trečiųjų šalių vežėjams uždarė ir paskutinį vilkikams skirtą pasienio kontrolės punktą Koroščine. Baltarusijos valdžia savo ruožtu uždraudė Lenkijoje registruotiems vilkikams įvažiuoti į šalį per Lietuvos ir Latvijos pasienio kontrolės punktus.
Lietuvos kelių tarnybų pareigūnai sekmadienį pradėjo nuolat tikrinti trečiųjų šalių krovininių transporto priemonių kelionės leidimus pasienyje su Lenkija. Taip siekiama užtikrinti, kad trečiose šalyse registruotos transporto priemonės turi per Lietuvą važiuoti reikalingus kelionės leidimus. Neturintys tokių leidimų vilkikai neįleidžiami į Lietuvą.
Lietuvos pasienio kontrolės punktų (PKP) direkcijos duomenimis, šiuo metu pasienyje su Baltarusija eilėse stovi apie 1,1 tūkst. vilkikų, o didžiausia eilė yra Medininkuose – čia patikros laukia apie 490 vilkikų, kuriems eilėje teks stovėti iki dviejų parų.
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.