„Linava“ prašo spręsti ilgėjančių eilių problemą pasienyje
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ kreipėsi į Finansų ir Susiekimo ministerijas bei Lietuvos muitinę prašydama kuo greičiau spręsti krizinę situaciją – skirti daugiau pagalbos pasienyje dirbantiems muitinės pareigūnams, siųsti mobilias ekspertų komandas, kas leistų didinti pralaidumą, paskelbė „Linava“.
„Kol situacija pasienyje negerėja, keleivių ir krovinių vežėjams bei lengvaisiais automobiliais vykstantiems žmonėms rekomenduojama rinktis alternatyvius maršrutus, pavyzdžiui, per Latvijos muitinės postus ar per Lavoriškių pasienio kontrolės punktą, kuris yra mažiau apkrautas. O jei nėra tokios galimybės, pasirūpinti, kad eilėse laukiantys vilkikų vairuotojai turėtų kuo patogesnes sąlygas, perspėti juos apie situaciją pasienyje“, – rašoma asociacijos pranešime.
Anot „Linavos“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo, Lietuvos pasieniuose dirbančių muitinės darbuotojų skaičius išlieka toks pats, o padidėjus eilėms nėra galimybės tinkamai ir laiku vykdyti įsipareigojimus, kas lemia ne tik vežėjų nuostolius, bet ir nuostolius valstybei, kuri atitinkamai nesurenka į valstybės biudžetą tų lėšų, kurios būtų surinktos sklandžiai veikiant sistemai.
„Siekiant užkirsti tam kelią, išsaugoti ir taip itin sunkiomis sąlygomis veikiančius verslus bei užtikrinti valstybės interesus surenkant į biudžetą kuo daugiau lėšų, prašome imtis priemonių ir naudotis vidiniais rezervais užtikrinant, kad Lietuvos ir Baltarusijos pasienio postuose būtų įdarbinta daugiau muitinės darbuotojų“, – rašoma asociacijos „Linava“ rašte.
Tokia situacija jau buvo Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje, kai praėjusią savaitę Lenkija uždarė Bobrovnikų–Berestovicos kontrolės punktą – ilgėjo eilės ir laukimo laikas jose.
Lenkija antradienį apribojo krovininio transporto eismą per pasienio kontrolės punktą Koroščine – per jį praleidžiamos tik Europos Sąjungos (ES) ir Europos laisvosios prekybos asociacijos (EFTA) šalims priklausančios krovininės transporto priemonės. Lenkijos pasienio tarnybos teigimu, vilkikai, kurie nėra registruoti ES ir EFTA šalyse, į Baltarusiją turi vykti per Lietuvos arba Latvijos pasienio kontrolės punktus.
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.