IRU ir ACEA ragina skubiai plėtoti sunkiojo transporto alternatyvių degalų infrastruktūrą

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) ir Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU) ragina Europos Sąjungos (ES) Tarybą, Europos  Komisiją ir Europos Parlamentą skubiai įsipareigoti siekti ambicingų tikslų plėtojant sunkiasvorių transporto priemonių elektros įkrovimo ir vandenilio papildymo infrastruktūrą.

ACEA ir IRU pareiškime, kuris išplatintas prieš trišales derybas dėl Alternatyvių degalų infrastruktūros reglamento (AFIR), pabrėžiama, kad tinkamai išplėtotas alternatyvių degalų papildymo infrastruktūros tinklas yra būtina sąlyga siekiant įgyvendintų naujus sunkiojo transporto CO2 reikalavimus.

„Sunkvežimių gamintojai jau dabar gamina platų akumuliatorinių elektrinių sunkvežimių asortimentą, netrukus bus pradėtos gaminti vandeniliu varomos transporto priemonės. Šių naujų sunkvežimių paklausa sparčiai auga, tačiau ją vis dar riboja kelios esminės sąlygos, o svarbiausia – įkrovimo ir degalų papildymo infrastruktūros trūkumas“, – teigiama ACEA ir IRU pareiškime.

ACEA vertinimu, norint įgyvendinti Europos Komisijos pasiūlymą iki 2030 metų sunkiojo transporto CO2 emisijas sumažinti 45 proc., keliuose turės važinėti  daugiau nei 400 tūkst. nulinės emisijos sunkvežimių. Jiems aptarnauti ES per septynerius metus turės būti įrengta daugiau kaip 50 tūkst. viešai prieinamų ir sunkvežimiams tinkamų  elektros įkrovimo stotelių, iš kurių 35 tūkst. turėtų būti didelio našumo. Taip pat reikės įrengti ir apie 700 vandenilio papildymo stočių.

Siekiant šių tikslų, ACEA ir IRU ragina iki 2025 metų sudaryti sąlygas sparčiam sunkiasvorių transporto priemonių elektros įkrovimo infrastruktūros diegimui TEN-T transporto tinkle, įskaitant pagrindinius miestus, o analogiškos sąlygos vandenilio papildymo infrastruktūros plėtrai turėtų atsirasti ne vėliau kaip 2027 metais.

Taip pat siūloma, kad elektros įkrovimo stotelės iki 2027 metų turėtų atsirasti kiekvienoje saugioje komercinių transporto priemonių stovėjimo aikštelėje. 

Abi asociacijos ragina ES institucijas kuo greičiau užbaigti trišales derybas dėl AFIR, kad kelių transporto sektoriui būtų suteiktas reikiamas teisinis ir investicinis tikrumas.

Europos Parlamentas pernai spalį patvirtino savo poziciją derybose su ES valstybėmis dėl ES alternatyvių degalų infrastruktūros vystymo. Ji numato, kad TEN-T kelių tinkle iki 2026 metų kas 60 kilometrų turėtų būti įrengtos įkrovimo stoteles elektra varomiems vilkikams bei autobusams, po dvi įkrovimo stoteles iki 2028 metų reikėtų įrengti ir vilkikų stovėjimo aikštelėse. Vandenilio degalinės pagrindiniuose ES keliuose kas 100 kilometrų turėtų atsirasti iki 2028 metų.

 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.